poniedziałek, 4 stycznia 2010

Organizm i środowisko - eutrofizacje



Na początku dzisiejszych zajęć mielimy zadanie otóż było cznernaście słów po każdym mielimy 15sekund na ułożenie opowiadania. A były to słowa: jezioro, tramwaj, kaszanka, przyjaźń, słoń, grzebień, fala, ognisko, krzesło, estetyka, mleko, kopalnia, noc, katapulta. Najlepsze opowiadanie:

Trzy dni temu pojechaliśmy nad jezioro. Po godzinie od przyjazdu przejeżdżał koło nas tramwaj. Zjedliśmy wtedy kaszankę. Zaprzyjaźniliśmy sie tam ze słoniem, który nazywał się Grzebień. dwa dni temu nad jeziorem pojawiła sie ogromna fala i zgasiła płomień ogniska oraz zabrała krzesło. Postanowiliśmy opisać to wszystko ale nie szło nas estetycznie więc wypiliśmy mleko. W pewnej odległości od nas była kopalnia, w której byliśmy w nocy. Znaleźliśmy tam katapultę.

Następnie mieliśmy odpowiedzieć na następujące pytania :
1. Czym jest i na czym polega eutrofizacja?
2. Jakie są najczęstsze przyczyny eutrofizacji?
3. Skutki neologiczne eutrofizacji.
4. Jak można przeciwdziałać eutrofizacji?
5. Czy i jak można usuwać przyczyny eutrofizacji.

Następnie przygotowywaliśmy 150 ml, 1% roztworu nawozu azotowego, oraz 150 ml, 15% roztworu nawozu azotowego i 150ml, 20% roztworu nawozu azotowego. Obserwowaliśmy pod mikroskopem jak są zanieczyszczone roztwory z wody destylowanej i wodociągowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz